Så här reklamerar du produkter
Reklamationer
Först och främst – vi beklagar att du har fått en produkt som inte motsvarar dina förväntningar. Vi ställer höga krav på att våra produkter alltid ska uppfylla högsta kvalitet. Därför är vi tacksamma att du kontaktar oss om du inte är nöjd med den produkt du köpt.
Om du vill reklamera snus eller nikotinpåsar från Swedish Match gör du det enklast via knappen här nedanför. Detta gäller för alla Swedish Match produkter – portionssnus, lössnus och nikotinpåsar. Både för produkter som är köpta i butik och online.
Observera att vi endast kan reklamera produkter som producerats av Swedish Match. Om du är osäker på vem som producerat din produkt så kan du se alla Swedish Match svenska snusvarumärken här!
För att reklamera produkter från andra varumärken hänvisar vi dig till deras respektive hemsidor.
Knappens länk leder till sidan feedback.swedishmatch.com och du behöver kunna verifiera din ålder med elektroniskt ID för att genomföra reklamationen. Efter verifikationen är det bara att följa guiden steg för steg.
Observera att reklamationsrätten endast omfattar ursprungliga fel och inte fel som till exempel beror på att varans normala hållbarhetstid passerats eller fel som uppkommit på grund av normalt slitage.
Hela vår reklamationspolicy hittar du här.
Vi ber dig fylla i uppgifterna så fullständigt som du kan samt i formuläret (om möjligt) bifoga en tydlig bild på produktfelet. Alla uppgifter på förpackningen är nödvändiga för att vi lätt ska kunna spåra eventuella fel.
När du har genomfört reklamationen ber vi dig spara dosan med innehåll tills dess att vi svarar dig. Vissa fel (exempelvis lukt och smak) kräver nämligen att du själv skickar in produkten till oss för att vi ska kunna ersätta dig för dina utlägg. Har du köpt snuset online på swedishmatch.se kan vi skicka en retursedel till din adress.
Om det inte fungerar att använda länken kan du även kontakta kundservice här. Vi ber dig i så fall bifoga en tydlig bild på produktfelet samt en tydlig bild på dosans baksida (där produktens datummärkning och streckkod går att tyda). Du kan även kontakta oss via telefon på 0200-113 114.
Reklamera övrigt sortiment
Om du vill reklamera solstickan-produkter eller snustillbehör som du har beställt från swedishmatch.se kan du kontakta vår kundservice. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på den här sidan.
Reklamera flera dosor
Om du köpt fler än en dosa vid samma tillfälle kan du tillämpa två olika sätt att reklamera:
- Kontrollera samtliga dosor direkt för att säkerställa att de inte har samma fel.
- Kontrollera dosorna var och en för sig när föregående dosa tagit slut.
Om det tyvärr visar sig att flera av dosorna har samma fel kan du ta en samlingsbild på samtliga dosor, med felet synligt, och bifoga den bilden i formuläret. På det sättet ser vi omfattningen av problemet och kan erbjuda rättvis ersättning. Om du kontrollerar samtliga dosor direkt kan kundtjänst också hantera ditt fall snabbare, samt att du bara behöver fylla i formuläret en gång. Vi ber dig även att undvika att skicka in flera reklamationer gällande samma dosa.