Reklamationspolicy
Reklamationspolicy
Om en vara avviker från avtalet eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning som Swedish Match har lämnat, kan du som konsument reklamera varan till Swedish Match. Du hittar all information om hur du gör en reklamation här.
Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel (och inte fel som t.ex. beror på att varans normala hållbarhetstid passerats eller som uppkommit pga. normalt slitage). Meddelande om felet ska lämnas till Swedish Match inom skälig tid från det att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet samt alltid senast tre år från det att du tagit emot varan. Swedish Match rekommenderar därför att du kontrollerar varan noggrant direkt vid mottagandet.
Beroende på produktfel (ex. lukt/smak på snuset) kan vi kräva att du returnerar produkten till oss. Du står själv för risken för den vara du returnerar. Swedish Match rekommenderar därför att du paketerar varan på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas under transporten. Varan ska, om möjligt, returneras oanvänd med oskadad originalförpackning (du bör t.ex. inte skriva, tejpa eller sätta frimärken på originalförpackningen).
Transportskada (endast vid beställning från swedishmatch.se)
För att ärenden rörande en transportskada på en produkt som du har beställt från swedishmatch.se ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. För att kunna returnera varan ska du vidare kunna styrka ditt köp från webbplatsen, t.ex. genom orderbekräftelsen/kvittot som Swedish Match skickat till den e-postadress du angett i samband med din beställning.
Beroende på skadans omfattning företas t.ex. omleverans eller prisavdrag. I sista hand kan återköp förekomma. För anspråk på annan ersättning, utöver kostnaden för varan, ansvarar Swedish Match enligt vad som följer av konsumentköplagen.